Eskişehir Reklam
İnternet Yayıncılığı ve Danışmanlık Hizmetleri
Web Tasarım Hosting Alan Adı Tescil Marka Tescil
Web Sitesi Hazırlama Programlama Hizmetleri
Google Street View Yerel Fotoğrafçı

İki Eylül Cd. Yalbı Sk. Arifbey Apt. No:13/13
info@eskisehirreklam.com.tr
0 222 233 25 65 - 0 542 311 63 84

Çevrimiçi veriler konusunda güvensizlik hâkim

9.11.2018 

İnsanlar çevrimiçi yaşantılarına siber suçlulardan kendi devletlerine, işverenlerine ve hatta ailelerine kadar herkesin girebilmesinden endişe duyuyor

Orta ölçekli işletmeler ve tüketiciler üzerine yapılan yeni bir çalışma, çoğu kişinin çevrimiçi verileri ve davranışları konusunda kafasının karışık olduğunu ve kimseye güvenemediğini belirledi. Avrupa ve Kuzey Amerika’da altı ülkede yapılan araştırmada insanların çevrimiçi verilerine; siber suçluların, kendi devletlerinin ve yabancı devletlerin, işverenlerinin ve hatta arkadaşları ile ailelerinin erişmek istemesinden endişelendikleri ve bunu nasıl engelleyeceklerini öğrenmek istedikleri ortaya çıktı.

Kaspersky Lab tarafından yürütülen ve veri analizleri Applied Marketing Research tarafından yapılan bağımsız araştırmaya, Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, Birleşik Krallık ve ABD’den BT güvenliği profesyonellerine sahip 600 adet orta ölçekli işletme ve cihazlarına güvenlik yazılımı kurulu 6000 tüketici katıldı.

Verilere erişmesi en çok istenmeyenler beklendiği gibi siber suçlular oldu. İşletmelerin %45’i ve tüketicilerin %47’si, çevrimiçi verilerini zararlı saldırılardan koruma konusunda endişelendiklerini belirtti. Bunu, verileri kendi devletlerinden (sırasıyla %36 ve %33), yabancı devletlerden ve şirketlerden (%30 ve %26) koruma isteği takip etti. Araştırmaya katılan işletmelerin yaklaşık üçte biri (%29), çalışanlarının çevrimiçi verilere erişmesinden endişe duyduğunu belirtirken, tüketicilerin dörtte biri (%26) ise ailelerinin verilerine göz atabileceğinden kaygılandığını söyledi.

Bu endişeler siber güvenlik alanına da kayıyor. Kullanıcıların kafası, siber güvenlik hizmeti sağlayan markaların hangi verilere erişebileceği konusunda karışık. Ankete dahil olan birçok kişi, siber güvenlik hizmeti sağlayanların çevrimiçi verilere, fikirlere, konuma veya internette gezinme alışkanlıklarına erişebileceğini ve bunları yabancı kurumlarla paylaşabileceğini düşünüyor. Ancak büyük çoğunluk (işletmelerin %87’si ve tüketicilerin %82’si),verilerini toplama ve kullanmada etik davranacağı konusunda güvenlik sağlayıcısına güveniyor.

Bu sonuçlar, mevcut siber güvenlik durumunun hem şirketler hem de tüketiciler için bir korku, belirsizlik ve şüphe ortamı oluşturduğunu gösteriyor. Bu nedenle çoğu kişi internet üzerinde kimseye güvenemiyor.

Elde edilen bulguları yorumlayan Kaspersky Lab Halka İlişkilerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Anton Shingarev şunları söyledi: “Bu araştırmanın sonuçları gerçekten de inanılmaz. Teknolojiler ve yazılımların birçok şirket için birer kara kutu niteliği taşıdığını daha iyi bir şekilde gördük. Bunların nasıl çalıştığını, içinde neler olduğunu, hangi verilerin toplandığını veya nasıl saklandığını bilmiyorlar. Bunun sonucunda markalara güvenmiyorlar. Bunun kabul edilemez olduğunu düşünüyorum. Sektör olarak, insanların bizim neler yaptığımızı ve bir güvenlik sağlayıcısının neleri asla yapmayacağını tam olarak anlamasını sağlamamız gerekli. Bunu, ürünlerimizi dayanıklı ve güvenli şekilde sunmaya devam ederek ve güvenilirliğini şeffaflık ve sorumlulukla kanıtlayarak desteklemeliyiz. Bunların tümü, bilgi güvenliğinde güveni yeniden oluşturmak için tasarlanan Global Şeffaflık Girişimi programımızda yer alıyor.”

Araştırmada elde edilen diğer bulgular arasında şunlar yer alıyor:

• Gizlilik herkesin temel haklarından biri olarak kabul ediliyor: İşletmelerin %46’sı ve tüketicilerin %51’i, siber güvenlik sağlayıcılarının ulusal güvenlik meselelerinde kullanıcıların özel verilerini devletle otomatik olarak paylaşmaması gerektiğini düşünüyor. Bunun şartlara bağlı olarak yapılmasını istiyorlar.
• Araştırma; işletmeler ve tüketiciler için bir şirketin menşe ülkesinden daha önemli şeyler olduğunu da gösteriyor: İşletmelerin %55’i ve tüketicilerin %66’sı, devletlerinin yabancı olsa dahi en yüksek kaliteli ürünleri veya hizmetleri sunan şirketlerle çalışması gerektiğini söylüyor. Bu oran, ulusal güvenlik için kritik konularda şaşırtıcı bir şekilde sırasıyla %82 ve %78’e çıkıyor.
Georgia Institute of Technology Kamu Politikaları Fakültesi, İnternet Yönetimi Projesi’nden Dr. Milton Mueller ise şunları ekledi: “Bu anket milliyetçilik, ulusal güvenlik ve internet hizmet sağlayıcılarına güven arasındaki bağı ele alıyor. Devletlerin siber güvenlik alanındaki rolü hakkında tüketicilerin ve işletmelerin bakış açılarına ilişkin şaşırtıcı sonuçlar var. Örneğin, ulusal güvenlikle ilgili konularda devletlerinin menşe ülke farkı gözetmeksizin en iyi markayı kullanması gerektiğine inanan tüketici sayısını görmek etkileyiciydi. Ayrıca tüketicilerin, verilerinin yabancı şirketlerden çok kendi devletleri tarafından ele geçirilmesinden korktuğunu öğrenmek de ilginç oldu.”

Gönderen: haber
961 defa okundu 
 


Bilim-Teknoloji
ÜCRETSİZ Wİ-Fİ AĞLARINDAN VAZGEÇEMEYENLERİ GÜVENDE TUTACAK 5 UYARI
SİBER GÜVENLİKTE 3 MİLYON İSTİHDAM AÇIĞI VAR!
TEKNOLOJİ VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM ZİRVESİ SMART FUTURE EXPO BAŞLIYOR
FUARI GAMING İSTANBUL, 2019 BİLETLERİNİ SATIŞA SUNDU
E-Kimlik ile işlemler şifre ve parmak izi ile yapılabilecek

Ekoloji
Çöpte Kaybolan Servet
13 milyarlık poşet temizliği
SIFIR ATIK GELECEĞE DEĞER KATTIK SEMİNERİNE ESKİŞEHİRDE YOĞUN İLGİ
SIFIR ATIK YÖNETMELİK TASLAĞI GÖRÜŞE AÇILDI
Bakan ve Genel Müdür Eskişehir de İncelemelerde Bulundu

 

 
Kültür-Sanat
SENFONİDE PAN FLÜT BÜYÜSÜ
“Bir filme hazırlık süreci lüks değil, gereklilik!”
“TÜRVAK Koleksiyonu” Sergisi Eskişehir’de Açıldı!
Mevlid-i Nebi Haftası “Hz. Peygamber Ve Gençlik” Temasıyla Kutlanacak
TARİH VAKFI İLE KÜLTÜREL İŞBİRLİĞİ

Haberler / Duyurular

Menü


Ürün / Hizmet 
Güvenlik Sistemleri
Hosting Alan Adı Tescil
Marka Tescil
Web Tasarım
 
Özel Ürünler
Eskişehir Hosting Hizmeti
Güvenlik Kamerası Sistemleri
Marka Tescil Hizmeti
Web Sitesi Tasarımı
 

Anket
Sizce Yıllık Hosting Hizmetimiz Kaç Liradır

100
150
200
250

Sonuçlar



GOOGLE ARAMA

Google'daki işletme girişiniz, şirketinizin en görünür öğesidir. Street View içeriği ile varlığınızı geliştirin.



GOOGLE HARİTALAR

Bayrağınızı dikin. Potansiyel müşteriler sizi Google Haritalar'da aradığında karşılarına çıkan ilk sonuçların mükemmel olmasını sağlayın.

 



GOOGLE'DA OTELLER İÇİN YAPILAN ARAMALAR

Google Arama'da veya Google Haritalar'da mülkünüzü bulduklarında seyahatseverlere otel turunuzu sunun.

Eskişehir Reklam
Google Street View
Google Map

Yetkili Yerel Rehber

Siz de Google Ayrıcalıklarından Yararlanın
EN ÖNEMLİ ANLARDA GÖRÜNÜN

Google Haritalar ve Google Arama'da iç mekan Street View görüntüleri kullanarak müşterileri işletmenize davet edin.

Müşteriler İnternet’te Sizi Aradığında Orada Olun

İşler bekletmeye gelmez. Müşterilerin sizinle temasa geçebilmesi için işletmeniz hakkındaki doğru bilgileri Google Arama'ya, Google Haritalar'a ve Google+'ya koymak üzere bizimle iletişime geçin.

BİZE ULAŞIN

360@eskisehirreklam.com
0222 233 25 65
0542 311 63 84

Son Haberler
SENFONİDE PAN FLÜT BÜYÜSÜ
“Bir filme hazırlık süreci lüks değil, gereklilik!”
“TÜRVAK Koleksiyonu” Sergisi Eskişehir’de Açıldı!
Mevlid-i Nebi Haftası “Hz. Peygamber Ve Gençlik” Temasıyla Kutlanacak
TARİH VAKFI İLE KÜLTÜREL İŞBİRLİĞİ
“Demokrat Parti ve 1960 Darbesi” Konuşuldu
Yunus; Dervişin Rüyası” müzikli oyunu 18 Kasımda
KAHRAMAN TÜRK KADINLARI ANILDI
“Eskişehir Uluslararası Film Festivali’ne Coşkulu Açılış
“LC Waikiki Aile Buluşmaları”nın Yedinci Durağı Eskişehir